Vrijdag 1 september 2017. Het was een mijlpaal in Eliens jonge leven. Naar het eerste leerjaar. Leren lezen én schrijven. In de grote school...

#EliensOwnStuff

Vrijdag 1 september 2017. Het was een mijlpaal in Eliens jonge leven. Naar het eerste leerjaar. Leren lezen én schrijven. In de grote school. Met een grote boekentas. Eentje van # Own Stuff. Wat denk je? Hebben ze het eerste leerjaar overleefd? Elien en haar boekentas?

De ideale boekentas voor mij? Die moet duurzaam en stevig zijn en een goede ondersteuning bieden. De ideale boekentas voor Elien? Die moet mooi zijn én in haar lievelingskleur: blauw. # Own Stuff heeft het allemaal! En ze gaven ons de kans om een exemplaar uit te testen!


Een échte lederen boekentas is gemaakt van hoogwaardig materiaal, kent een uitstekende kwaliteit én heeft bijgevolg dus een zeer lange levensduur. Het nadeel van deze volle nerf of plein fleur in het mooi Nederlands? De hoge aankoopprijs. # Own Stuff kwam daarom met een alternatief. Ze gebruiken een goedkoper alternatief, namelijk splitleder. Splitleder komt van dezelfde huid en is dus uiteraard volwaardig leder. Het voordeel? De prijs ligt zo'n 40% lager dan die van het echte leder. Onze missie? Nagaan of deze boekentas de beloofde stevigheid en lange levensduur heeft. Ik vind hem zo mooi dat ik hoop dat de boekentas de hele lagereschool-periode mee zal gaan. En de boekentas is zo tijdloos dat we hem ongetwijfeld mooi zullen blijven vinden.


Dacht je dat een boekentas van leder saai én oubollig is? Dan zag je de vrolijke collectie van # Own Stuff nog niet! Je kan kiezen voor stijlvol bruin, sober marine blauw, maar ook voor fel geel, elektrisch blauw, prinssesenroze, knal oranje of een combinatie van verschillende kleuren. Kiezen is moeilijk. Tenzij je een absolute lievelingskleur hebt, zoals Elien. "Blauw. Mijn boekentas moet blauw zijn", zei ze vastbesloten. Dat maakte de keuze gemakkelijk, want ik zou niet weten welke te kiezen. Ze zijn om ter mooist.



De boekentas na 1 jaar intensief gebruik? Nog picobello in orde! En geloof me, die boekentas heeft serieus afgezien. "5 dagen per week was ik van dienst. Door weer en wind: zon, gietende regen, hagel, sneeuw, ... Elke ochtend op Eliens rug richting de voorschoolse opvang of richting de school. In de opvang vloog ik altijd meteen in het boekentassenrek. Op school zwierde Elien me op de blauwe bank, en als daar geen plaats meer was, vloog ik onder die bank. Wanneer de bel ging, trok ik samen met Elien naar boven. Daar had ik een vaste plek in de gang. Nadat Elien haar brooddoos, fruit- en koekdoosje, drinkenbus én kaft genomen had, mocht ik uitblazen. Tot... de schooldag er bijna op zat. Dan was het weer aan mij om de lege brooddoos, fruit- en koekdoosje, drinkenbus én de kaft te transporteren. Samen met Elien ging ik dan ofwel direct naar huis, ofwel naar de tekenschool, ofwel naar de nabewaking", vertelt Eliens boekentas.



De boekentas bestaat uit 2 vakken én een klein voorvak. Vooraan zat Eliens letterdoosje. In het middelse vak stak de kaft en in het achterste vak haar drinkfles, fruit- en letterdoosje en brooddoos. Op dinsdag moest ook de schort, pennenzak, schetsboek én een extra koekje én drankje mee voor de tekenschool. Dat paste er net in.


De toestand na 1 jaar gebruik? Mooi van binnen én van buiten. 1 keer gaf ik watermeloen mee in een goed afgesloten potje, dat dacht ik toch. Potje bleek toch niet zo goed te sluiten en de hele binnenkant plakte. Dat kregen we gelukkig makkelijk weer opgekuist.

Ook van buiten ziet de boekentas er nog als nieuw uit, op de scheurtjes na dan. Dat is meteen het grootste verschil met een echt lederen exemplaar. In deze boekentas van splitleden krijg je kleine barstjes in de plooien van het leder. Het zal niet scheuren, maar deze barstjes zijn een typisch effect aan splitleden. Als je ze liever niet wil, kan je lederwax gebruiken.



Onze punten op 10 voor deze boekentas? 9 op 10.
- 1 puntje door het slotje dat soms wat stroef gaat. Dat is trouwens niet enkel Eliens bedenking. Deze opmerking kwam wel vaker. Daarom heeft de producent een nieuw slot ontwikkeld. "Dit nieuwe slot uit Duitsland is pure verwennerij. In Duitsland worden ze al een aantal jaren op schooltassen gebruikt. Ze zijn er niet meer weg te denken. We hebben dan ook het gevoel dat dit het verschil maakt en we zijn blijkbaar de enige die deze oplossing uitgewerkt hebben.
+ 9 punten voor de kwaliteit, de stevigheid, de uitstraling, de kleur, de indeling én het materiaal!



Bij # Own Stuff vind je een (split)lederen boekentas voor € 179. Dat is zo'n € 100 goedkoper dan een leder exemplaar van bijvoorbeeld Ruitertassen. En het afneembaar LED-lampje krijg je er bovenop! Je vindt de # Own Stuff boekentassen in de betere vakhandel, maar ook online bij onder andere Kids with flair, Dreamland online, Kat & Koe online, Loulechien en De Speelvogel online.


BUDGETTIP: Wil je graag een # Own Stuff, maar vind je ze toch nog prijzig? Dan hebben we een goede tip voor je! Webshop Loulechien doet momenteel uitverkoop. Als je er snel bij bent, kan je nog een koopje doen. Kijk snel hier

 

Meer weten?

https://www.facebook.com/-Own-Stuff-404547469611736/