Eerlijk? Ik ben niet zo'n voetbalfan. Maar het leeft wel bij ons thuis. Papa wil alle matchen zien en Elien vertelt het verslag van elke...

Duivels lekker!

Eerlijk? Ik ben niet zo'n voetbalfan. Maar het leeft wel bij ons thuis. Papa wil alle matchen zien en Elien vertelt het verslag van elke match van de jongens op school na. Dus ook ik doe mee tijdens een EK of een WK. Ik schotel dan een aangepast menu voor.

Hier kon je al lezen hoe we van elke match van het EK thuis een feest maakten. Op de dagen dat de Rode Duivels spelen, organiseren we een themadag. Het thema? Het land waartegen de Duivels spelen! We zoeken informatie op over dat land, situeren het op de kaart, spelen de lokale muziek én het allerbelangrijkste: we eten en drinken de plaatselijke specialiteiten.Ook dit jaar zullen we weer lekker eten: specialiteiten uit Tunesië, Engeland en Panama. Ik begin stilaan al lekkere receptjes te verzamelen.

Van Diversi Foods NV mochten we al voor de start van het WK aan het proeven gaan. Ze stuurden ons een pakje hamburgerbroodjes. Geen gewone broodjes, maar de Belgische driekleur! Het zwarte broodje is op basis van plantaardige koolstof, het gele op basis van curry en het rode op basis van paprika. 

Met deze buns serveerden we een Belgian burger. Super handig! Een halfuurtje voor we aan tafel gaan, haal ik een aantal broodjes uit de diepvriezer. Na 30 minuten zijn ze heerlijk zacht. 

Ons stapelrecept:
* rucola uit de tuin
* lekkere Belgische pickles saus 
* zelfgemaakte hamburger
* sneetje Belgische adbijkaas
* schijfje tomaat

En? We zijn er stapelzot van! De broodjes zijn heerlijk zacht en mals. En ons receptje? Je moet het eens proberen. Duivels lekker!


Meer weten?
https://www.diversifoods.com/nl/nieuws/wk-hamburgerbuns 
https://www.diversifoods.com/nl/producten?category=3217