maandag 13 juni 2016

Panini album #TOUSENFRANCE

Vrijdag ging het EK gaat van start! Eindelijk! Het Panini album #TOUSENFRANCE van Carrefour, officiële sponsor van de Rode Duivels, is een absolute must-have voor kleine en grote voetbalfans. Korneel test het voor ons uit...

Korneel had al een boek gekregen van de buurvrouw van zijn oma. "Die wist dat hij van voetbal houdt en ze had het speciaal voor hem meegebracht. Dat boek blijft bij oma thuis liggen om op woensdagnamiddag mee te spelen." Nu kreeg hij van Getest op kinderen nog een tweede boek én 10 pakjes stickers. "We kunnen er, samen met zus, de dubbels in kleven, die niet geruild worden", vertelt mama Vicky.

Bij de wereldcup in 2014 was er ook een stickerboek. Maar deze editie wordt nog beter, want dit nieuwe Panini album #TOUSENFRANCE is nog groter, nog voller en zelfs interactief! Je vindt er, onder andere, een vijftigtal pagina’s die je meer leren over de kwalificaties, de vriendschappelijke wedstrijden, een 'familiealbum' gevuld met privé foto’s genomen door de Rode Duivels zelf tijdens hun verplaatsingen. Maar je vindt er ook selfies, tweets en Facebook posts terug met milestones uit hun parcours. Je kan niet alleen je eigen kalender van het EK invullen, je eigen team samenstellen en dit delen op Facebook, het album bevat ook tonnen info en statistieken rond onze nationale ploeg!


In 2014 spaarde Korneel nog niet mee. "Als we toen stickers kregen via familie of door te winkelen, dan speelden ze er gewoon mee. We hadden toen nog geen boek." Twee jaar later speelt Korneel niet meer met de stickers, maar verzamelt hij ze zorgvuldig om z'n stickerboek vol te krijgen. De meeste stickers die Korneel nu kleeft, komen van zijn oma en haar buurvrouw. Hij krijgt ook dubbele stickers van vriendjes op school. "Wij gaan eerder zelden naar Carrefour om te winkelen. Korneel was heel blij met de 10 zakjes die hij van jullie kreeg. Maar zo raakt het boek natuurlijk niet snel vol. Onder druk van de kinderen zie ik me binnenkort dan mogelijks wel eens eenmalig op zaterdag naar de Carrefour trekken in plaats van naar onze gewone winkel, maar dat lijkt me eerder een uitzondering."


Korneel en z'n zus vinden het een leuk boek om in te kleven. "Het boek is zeer kwalitatief door de harde kaft, dat maakt het sowieso al erg aantrekkelijk." Het kleven van de stickers gaat niet altijd even makkelijk. "Ik hoor van oma dat het niet evident is om de plaatsjes waar meer dan 1 sticker voor nodig is goed te kleven. Dat komt door het soort papier of de lijm van de sticker. Als je een beetje schuin kleeft, is het bijna onmogelijk om de sticker er terug af te halen en te corrigeren zonder dat je het boek of de sticker beschadigt. Oma zegt ook dat als je heel goed kleeft, de stickers niet altijd goed overeenkomen of aansluiten qua tekening of foto. Oma vindt dat, als 'pietje precies', heel erg. De kinderen niet, die willen gewoon een vol boek!"

Korneel vindt alles leuk wat met voetbal te maken heeft, dit stickerboek van de Rode Duivels dus ook. Wanneer we hem vragen naar zijn favoriete Rode Duivel, moet hij lang nadenken. Eigenlijk vindt hij ze allemaal heel goed. Maar als hij dan toch moet kiezen, kiest hij voor: "Kevin De Bruyne, omdat hij super goede corners en vrije trappen kan trappen. Romelu Lukaku, omdat hij veel goals maakt en een goede speler is. Björn Engels en Thomas Meunier, omdat ze van kampioen Club Brugge komen natuurlijk!"



Korneel en z'n zus kunnen al goed lezen. Het boek is dus veel meer dan enkel verzamelen en kleven. Ze vinden het fijn om de informatie en statistieken te lezen. "Grote zus vindt het leuk om de dubbels mee naar school te nemen. Niet zozeer om te ruilen, maar om te tonen dat ze ook stickers heeft." Haar klasgenootjes hebben ook een stickerboek. Er wordt ook wel wat geruild, maar dat is mama's taak. "Uit ervaring met andere verzamelboeken weet ik dat het vooral de mama's zijn die uitwisselingsprojecten coördineren. De kinderen zelf nemen die dubbele stickers wel mee, maar houden de ontbrekende nummers niet bij en ruilen eerder eens voor de lol.

Het Panini album wordt verkocht bij Carrefour aan 3 euro. De pakketjes met stickers zijn ook beschikbaar in alle Carrefour Hyper, Market en Express winkels. Je krijgt een pakketje stickers per aankoop van 25 als je je Carrefour Bonus Kaart afgeeft. Elk pakje bevat 5 stickers of 4 stickers en 1 tijdelijke tattoo. Het is ook mogelijk om extra pakjes te krijgen als je bepaalde merken koopt. De winkels organiseren nog een wisselbeurs op zaterdag 25/06 om iedereen toe te laten al zijn dubbele stickers om te ruilen voor nét die stickers die je nog nodig had!

#TOUSENFRANCE #CARREFOUR #SAMENNAARFRANKRIJK