Als jonge mama van Jada en Jack weet Kim Clijsters perfect welke kleren kinderen graag dragen. In samenwerking met JBC creƫerde ze een capsu...

Geen tierlangtijntjes, 100% comfort!

Als jonge mama van Jada en Jack weet Kim Clijsters perfect welke kleren kinderen graag dragen. In samenwerking met JBC creƫerde ze een capsulecollectie binnen de K3-meisjeslijn voor Jada en de Wickie-jongenslijn voor Jack.

Avontuur en natuur lopen als een rode draad doorheen de collectie. Geen wonder: het gezin Lynch-Clijsters trekt er zelf graag op uit in de natuur.

Met deze collectie maak je je debuut in de mode. Hoe kijk je hierop terug?
Kim Clijsters: "Het was niet meteen mijn grootste ambitie, maar toen het me werd aangeboden, was ik wel onmiddellijk enthousiast. En de kinderen uiteraard ook. Ik was nauw betrokken bij het creatieproces: ik mocht zeggen wat ik mooi en vooral ook niet mooi vind. Zo hoeven tierlantijntjes niet echt voor mij. In de plaats daarvan kies ik voor comfort."



Wat waren je inspiratiebronnen voor deze collectie?
Kim: "Mijn inspiratie heb ik vooral uit de natuur gehaald. We trekken graag met heel het gezin het bos in, voor een stevige wandeling of voor een picknick. Ik wou in deze collectie het accent leggen op natuurlijke kleuren. Ook de motieven komen recht uit de natuur. Zo verwijst de libel die overal in de collectie terugkomt, naar een waar gebeurd verhaal. Op vakantie lag Jada op een zwemband met haar hand omhoog en er streek een libel op neer. Telkens ze daarna haar vinger weer opstak kwam het beestje terug."



Wat zijn je favoriete stukken uit de collectie?
Kim: "Mijn favoriet is de boyfriend jeans met daarop een T-shirt."


Waarop let je zelf wanneer je kleren koopt voor jouw kinderen?
Kim: "Kleren moeten in de eerste plaats aangenaam zitten. Kinderen lopen rond, ravotten,... dan gaat geriefelijkheid boven alles. Daarnaast vind ik het toch ook belangrijk dat het mooi is. Voor Jack heb ik daar nog helemaal de vrije hand in..."


En Jada, heeft zij veel inspraak in de keuze van haar kleren? Waar is ze dol op?
Kim: "Ja, Jada komt op een leeftijd waarop ze al goed weet wat ze wil. En dat strookt niet altijd met mijn eerste keuze (lacht). Nu goed, ze gaat ook vooral voor comfort: leggings doen het erg goed bij haar."



De collectie is deels een capsulecollectie van K3, deels van Wickie. Is Jada een K3 fan? En Jack, kent hij Wickie?
Kim: "Het designproces start een jaar op voorhand. Toen was Jada een ongelooflijke K3-fan, maar nu voelt ze zich er al een beetje te oud voor, de stoere meid. Ze worden snel groot hƩ. Jack kijkt graag naar Wickie, de guitige Viking die graag vliegert en het opneemt tegen gigamonsters, maar momenteel blijft Bumba toch nog zijn favoriet."


De capsulecollectie van Kim Clijsters omvat een meisjes- en jongenslijn. De K3-collectie is een tikje stoerder dan we van de K3-collectie gewoon zijn. Ze omvat onder meer een boyfriend jeans en een jeansjasje, een kaki jurk met regelbare taille en een jeans shortje. Een libellenprint duikt op in een combishort, een hemdbloesje, een shortje, T-shirts en topjes. Een cardigan met ajourmotief maakt het girly en een sweaterjasje in lurex en met poederroze boordjes vormt de ideale mix tussen sportief en glamoureus.



De Wickie-collectie focust op natuurlijke tinten. Kaki sweaters, T-shirts, hemden en bermuda’s stralen het safarigevoel uit. “Don’t be afraid” staat te lezen op een T-shirt met Wickie die het opneemt tegen een giga monster. Maar er mag ook gespeeld worden. Zodra er een beetje wind opsteekt, gaat Wickie vliegeren. Dat vindt hij gewoon “awesome”.
Kaki vormt een prima match met hemelsblauw en zandkleur. Rustige tinten die helemaal opgaan in de natuur.



De capsulecollectie van Kim Clijsters voor JBC is vanaf nu beschikbaar in alle JBC winkels en op jbc.com. De prijzen variƫren tussen 12,50 euro en 49,90 euro.



Meer weten?
https://www.jbc.be/nl/


Foto's?
JBC