Borstvoeding kunnen geven is een voorrecht. Het is belangrijk dat je ervan kan genieten, zowel jij als je baby. Altijd én overal. Dat is n...

Mammae blouse, luxe borstvoedingsshirt

Borstvoeding kunnen geven is een voorrecht. Het is belangrijk dat je ervan kan genieten, zowel jij als je baby. Altijd én overal. Dat is niet altijd even evident. Het Belgische merk Mammae heeft een uitgebreide collectie om discreet te voeden. Leonie, mama van Timo, Kefas en Matthee, probeerde de blouse voor ons uit.

Het allerbekendste product uit de Mammae-collectie is ongetwijfeld de innovatieve borstvoedingsbeha. Deze beha is comfortabel, elegant én discreet. Borsten moeten niet ontbloot worden. 1 op 4 borstvoedende mama's in België draagt zo'n Mammae. Leonie is één van hen. "Ik ben al jaren fan van Mammae. Sinds ik mijn oudste borstvoeding geef draag ik de bh’s van Mammae. Deze zitten echt geweldig en ik vind ze heel erg mooi. Ik was daarom ook erg benieuwd naar de kleding van Mammae. Blij verrast was ik toen ik hoorde dat ik het voedingsshirt mocht testen."

Maar Mammae is meer dan enkel borstvoedingsbeha's. Er is ook de zwangerschaps- en borstvoedingskledinglijn met een uniek sluitsysteem. Het zijn één voor één ingenieuze ontwerpen waarmee je overal discreet kan voeden op eender welk moment. "Bij aankomst van het pakketje pakte ik het vol verwachting uit. Mijn eerste indruk was zeer goed. Het shirt voelt van hele goede kwaliteit. Het is een wat dikker shirt. Minder geschikt voor de hele hete zomerdagen, maar perfect voor een lekkere nazomer of kille herfst."


Wat Mammae zo bijzonder maakt? Deze kleding maakt je op én top vrouwelijk zodat je overal stralend voor de dag komt. Je kan met deze blouse/top alle kanten uit en je elke stijl aanmeten. Chique, casual of lekker relaxen. De vrouwelijke snit zorgt ervoor dat je overal schittert. "Het Mammae voedingsshirt is anders dan de standaard voedingsshirts die ik heb. Het is een veel luxer shirt. De opening werkt wat anders dan ik gewoon ben, maar wel zeer prettig. Het enige nadeel aan het shirt vind ik de plastic knoopjes. Ze zitten precies op het punt waar mijn elleboog m’n lichaam raakt. Die knoopjes voelen dan telkens een beetje koud aan mijn armen, waardoor ik steeds dacht ‘hee wat is dat?’. Maar dit was na een dagje wennen voorbij."

Deze blouse met korte mouwen is superzacht en elastisch. De kruising over de borst geeft je een prachtig decolleté. De typische Mammae opening geeft je kleintje via de discrete opening of via de omslag toegang tot je borst. Je buik blijft bedekt tijdens het voeden. En superhandig: deze top heeft een slim systeem om te weten aan welke borst je de volgende voeding moet starten. "Het voeden van Matthee gaat heel makkelijk met dit shirt aan, en kan ook fijn discreet. Je kan de overslag aan beide kanten met een knoopje losmaken. Je kan dan wisselen welke kant je boven doet, zodat je kan onthouden aan welke kant je de volgende voeding moet geven. Hier maak ik zelf geen gebruik van, maar dit kan voor andere misschien wel prettig zijn."


Zoontje Matthee? Die vindt het allemaal dik oké. Mama ziet er stralend uit, voelt zich goed én hij kan lekker drinken. Wat wil een baby nog meer? "Kortom.. een heel fijn shirt wat ik met veel plezier nog vaak zal dragen!"

De blouse is verkrijgbaar in XS tot en met XXL voor de adviesprijs van 49,95 euro.


Meer weten?
http://www.mammae.be